شین برق رسان جرثقیل سقفی

شین برق جرثقیل سقفی یکی از پر کاربردترین تجهیزات صنعتی می باشد. شین جرثقیل را عمدتا برای تامین برق جرثقیل سقفی استفاده میکنند  که این شین برق رسان  به صورت های گوناگون و با امپر های مختلف تولید میشود . برای اشنایی با شین برق جرثقیل  و انواع ان تا نتهای توضیحات همراه باشیدشین برق رسانی همان خطوط برقرسانی هستند که جریان برق در این خطوط وجود دارد که عمدتا به صورت 4 خط (3فاز و1 نول) در صنایع مختلف از جمله جرثقیل سقفی استفاده می شود.شین برق رسانی جرثقیل سقفی هم از نظر ظاهری، متریال و هم از نظر  آمپر به تقسیم بندی می شوند.که با توجه به محل مورد استفاده و همچنین میزان آمپر مصرفی درخواست داده می شود. متعلقات این خطوط شامل بست شین به شین ، بست شین به نبشی تغذیه(از ابتدا یا از وسط) درپوش انتها و ابتدا می شود.

انواع شین برق رسانی از نظر سیستم

شین برق رسانی بسته

شین برق رسانی بسته شامل یک کاور مربعی شکل می باشد (با درز پاینی برای حرکت جاروبک جرثقیل سقفی ) و همچنین دارای 4 هادی مسی می باشد که درون این کاور قرار دارند .شین برق رسانی از نظر روکش یا کاور به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

شین با روکش الومینوم

شین الومینیوم -نیروتوان

شین برق رسان الومینیوم dkk

شین روکش پی وی سی

هر دو این نوع شین ها دارای امپر های 60،80،120،140،180،220،240،280 تولید می شود که با توجه به پبک جریان جرثقیل سقفی انتخاب می شود. که پر کاربردترین این شین ها ، شین طرح فاله می باشد.

خط برق رسان پی وی سی

شین برق رسانی باز

در سیستم یاز همان طور که از اسم آن مشخص است 4 یا بیشتر خط به صورت جدا نصب می شوند. از این سیستم بیشتر برای خط های امپر بالا و یا جاهای که موقعیت نصب به صورت شین بسته وجود ندارد.این نوع شین به دو صورت اهنی و پی وی سی وجود دارد .

شین باز پی وی سی- نیرو توان

شین باز pvc

 اهنی (بدون روکش)

از این سیستم برای محل های  که تعداد جرثقیل ها بالا ،دما زیاد(کوره ها) و مسیر طولانی داشته باشیم استفاده می شود. این سیستم دارای ایمنی پایینی می باشد و احتمال برق گرفتگی دارد لذا افراد نباید نزدیک این خطوط  شوند و صنعت مورد استفاده باید بعد از نصب ، سیستم را از نظر برق گرفتگی ایمن سازد.

شین جرثقیل پی وی سی

این سیستم مورد استفاده برای خطوط با متراژ بالا و همچنین تعداد جرثقیل ها و آمپر ها بالا باشد. شین برق رسانی پی وی سی pvc  دارای یه روکش پی وی سی می باشد که ایمن تر از سیستم باز اهنی می باشد.